Tuesday 14 May 2013

Arissa Auni

Malam ni terbukak hati aku nak buat coretan tentang adeq kesayangan aku nih.. Shes very childish.. Yes of course sbb dia baru 4 tahun.. Sejak aku balik Sarawak ni, dia jarang pergi sekolah.. Sbb nak stay ngan aku kat rumah.. Aku x dapat nak luahkan betapa aku rindukan dia.. Sbb .. Ops.. Lupa plak nak bagitaw nama.. Arissa Auni nama umi abah bagi.. Semua adik beradik aku nama 'AA'.. Aku je yg terbabas.. Nama aku 'NA'. Takpe lah.. Special ckit.. Ye dok? HEHE.. 








Masa aku kat Kelantan, aku sentiasa ingatkan kat si budak kecik nih.. Sbb dia my only sister.. Yang perempuan jadi mak guard.. Sbb aku anak sulung dan Auni anak bongsu.. Tengah2 ada 3 org lelaki yg manja.. HIHI.. 


Auni ni cerdik taw.. Setiap kali aku bukak mata di awal tengahari (HEHE.. buat2 paham lah ye) , confirm ada game baru yg dia download.. Haishh... Selalu mcm tu.. Semua benda dia taw. Maklumlah dlm rumah ni semua pakai handphone touch.. Tu yg kecik2 dh pandai..

Yang buat aku tersentuh hati, dia ada cakap , 'kaklong jangan lah tinggal auni solang2, auni takut'.. Ye sayang.. Kaklong x kan tinggalkan Auni.. :') 

Dia paling rajin.. Rajin dr aku.. HAHA..


Awal bulan 6 ni aku kena balik Kelantan dah sbb nak teruskan pengajian aku kat sana.. Mmg susah dan sukar sbb family aku kat Sarawak.. Family aku terpaksa ikut abah aku.. Hampir satu Malaysia ni aku pindah2.. Aku orang NOMAD ! hehe.. Sekolah pun dr darjah 1 sampai ting 5, aku dah 7 kali jd budak baru.. Kalau lah universiti ni boleh pindah2 mcm sekolah, dah lama dah aku pindah universiti kat Srawak.. huhu.. Ye lah.. 

Melalut plak.. Hish2.. Prempuan ni kan mmg banyak cerita.. Lumrah kehidupan.. Pulak dah ! Enough Athirah.. Okayyyy.. Setiap pagi , Auni selalu cium pipi aku.. Dia paling rapat ngan aku sbb adik2 lelaki aku selalu usik dia.. Sorang lagi kat asrama.. Yang tu pun boleh dikatakn rapat jugak lah.. 

Okay lah.. Sampai ni je la.. Sakit tangan den ni ha.. Overall, aku nekad nak jadi kakak sulung yang terbaik.. yang dapat lindungi seluruh family aku.. In sha Allah.. Amin..

  • “Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga”.

2 comments:

Nabihah Suriana said...

wah~ comel adik awk! semoga kita sama2 menjadi kakak yg terbaik dan bg contoh utk adik kite la ye. All the best athirah!

Unknown said...

kasih adeq kepada akak dye.. ohw belajar kat kelantan.. nie org kelatan dtg singgah sini hahaha..